Известие

Collapse
No announcement yet.

дискусия скотосна кутия за 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • дискусия скотосна кутия за 156

    Става въпрос за следното:
    Има ли някакъв начин да си сложа 6-та скорост,или кутия от 166,или някаква кутия която при 3000об/м да подържа скорост от 130-140км/ч(това е примерно).Целта на това мероприятие е предимно икономия,не целя по-бързо ускорение или по-голяма макс скорост.Колата ми е тази от подписа.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  • #2
    Шеста само от 2.5, но не знам дали пасва на 2.0 и 1.8......ще ти трябва и тунела със скоросните лост и жила......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #3
      ей аз си викам "ша туря едно кооло вътре" и айде ръгам на 6-та
      ма то май няма да се окаже толкоз лесно
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
        ей аз си викам "ша туря едно кооло вътре" и айде ръгам на 6-та
        ма то май няма да се окаже толкоз лесно
        Колега наистина не е толкова лесно. Моята при 3000 об на 5-та е 97 км/ч. И аз се интерисувах преди за кутия или колело но ми спадна мерака...
        sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
          Става въпрос за следното:
          Има ли някакъв начин да си сложа 6-та скорост,или кутия от 166,или някаква кутия която при 3000об/м да подържа скорост от 130-140км/ч(това е примерно).Целта на това мероприятие е предимно икономия,не целя по-бързо ускорение или по-голяма макс скорост.Колата ми е тази от подписа.
          понеже и на мен ми се върти някаква такава идея но не исках да пускам тема, но след като вече има ще кажа мойта идея.

          Да се сложи 5 скорост от 2.4 или 1.9 дизел, тогава се получава че при 3000оборота на пета, вместо с 104 км ще се движи с 129. Вярно е че със сигурност ще се загуби динамиката на 5 предавка, но то затова има и по-малки предавки.
          Въпроса е дали може да се заменят зъбните колела на 5 скорст (колата е от подписа) с тези от дизела. Дали междуосовото разстояние е едно и също, а също и размерите за присъединяване на зъбните колела. Колелата как са монтирани - с пресова сглобка или само на шлици с аксиално осигуряване, синхронизаторите еднакви ли са. А бе все въпроси на които много лесно може да се отговори стига да имаш двете скоростни кутии за да ги сравниш.
          Ако някой знае моля да сподели.

          Аз питах и Лисан, но човека сигурно е зает и е забравил да ми отговори.
          Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

          Comment


          • #6
            колко добре звучи 3000об/м = 130км/ч,пък дали ще е 5-та или
            6-та все тая,общо взето идеята е същата
            ех мечтииии
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Нено имаше обява за "дълга 5-та"

              това което искате е правено на доста коли от форума

              Comment


              • #8
                моля тия дето са го правили да се включат с някой коментар,какво точно се прави и какво трябва да се купи,съответно има ли някаква полза от това което са направили
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=голямата риба;442282]Нено имаше обява за "дълга 5-та"

                  продадена е вече въпросната
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                    Става въпрос за следното:
                    Има ли някакъв начин да си сложа 6-та скорост,или кутия от 166,или някаква кутия която при 3000об/м да подържа скорост от 130-140км/ч(това е примерно).Целта на това мероприятие е предимно икономия,не целя по-бързо ускорение или по-голяма макс скорост.Колата ми е тази от подписа.
                    Нещо си се объркал май как ще има икономия като сложиш дълга 5-та това се прави с цел разтоварване на мотора при високи скорости не за икономия и обикновенно се прави при доработвани мотори. По принцип става без проблем монтажа на 5-тата то дизел става на подемник даже за по малко от час . Има колега който сложи на QV-to си такава (обаче то е с по къси скорости от 156) и динамиката на 5-та преди 140-150 е лоша хем колата е с чипче и разни други.
                    Значи икаономия не може даима поради причината че за да се дижи колата със 130км примерно и са нужни 50 kW
                    при 3500 оборота ако сложиш дълга 5-та двигателя пак ще е трябва да произведе същата мощност само че при 3000 оборота т.е. ще трябва да си натиснал педала на газта повече. РАзхода тук няма да зависи от оборотите а от специфичния разход на гориво за съответния режим а специфичния разход при средни обороти е е почти еднакъв. Така че това което може да постигнеш евентуално е някаква икономия от 0,3л/100 при скорости над 180км/ч влошена динамика при ниски скорости на 5-та и вероятно е да се намали максималната скорост. Мощността на двигателя е достатъчна да преодолее въздушното съпротивление при 220км/ч примерно и това става при максимална мощност някъде около 6500 оборота ако си с дълга 5-та оборотите при тази скорост ше са по ниски т.е. мощността на двигателя че е по ниска Ако искаш да вдигнеш повече километри ще ти тярбва повече мощност не обороти защото във формулата за въздушното съпротивление скоростта е на квадрат което означава че за преодоляване на малко по голямо въздушно съпротивление е доста повече мощност.
                    Най просто казано дълга 5-та се слага обикновено на колите които си удрят прекъсвача на 5-та за да не се преебе мотора за да може да се разтовари, не за икономия
                    Last edited by Novachev; d.m.y г., 16:26. Основание: не е 3,0 л а 0,3л
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #11
                      мерси за разяснението колега,значи общо взето не си заслужава гимнастиката,ефекта ще е почти нулев при тия скорости които ще караме (120-130км/ч)
                      все пак ще съм благодарен ако някой който е правил въпросната процедура изкаже мнение
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • #12
                        скотосна...?
                        Alfa Romeo 1.8 TS `98
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          скоросТна ,сега доволен ли си колега
                          някой път се получават грешки,това е важно,но не чак най-важното в случая
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #14
                            общо взето в България преобладават равнини пътища, така, че ползва има.
                            Пухестия на неговата 155-ца, твърди че разхода сега със 160 км./ч. е като разхода преди с 140км./ч., като оборотите остават същите.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                              Нещо си се объркал май как ще има икономия като сложиш дълга 5-та това се прави с цел разтоварване на мотора при високи скорости не за икономия и обикновенно се прави при доработвани мотори. По принцип става без проблем монтажа на 5-тата то дизел става на подемник даже за по малко от час . Има колега който сложи на QV-to си такава (обаче то е с по къси скорости от 156) и динамиката на 5-та преди 140-150 е лоша хем колата е с чипче и разни други.
                              Значи икаономия не може даима поради причината че за да се дижи колата със 130км примерно и са нужни 50 kW
                              при 3500 оборота ако сложиш дълга 5-та двигателя пак ще е трябва да произведе същата мощност само че при 3000 оборота т.е. ще трябва да си натиснал педала на газта повече. РАзхода тук няма да зависи от оборотите а от специфичния разход на гориво за съответния режим а специфичния разход при средни обороти е е почти еднакъв. Така че това което може да постигнеш евентуално е някаква икономия от 0,3л/100 при скорости над 180км/ч влошена динамика при ниски скорости на 5-та и вероятно е да се намали максималната скорост. Мощността на двигателя е достатъчна да преодолее въздушното съпротивление при 220км/ч примерно и това става при максимална мощност някъде около 6500 оборота ако си с дълга 5-та оборотите при тази скорост ше са по ниски т.е. мощността на двигателя че е по ниска Ако искаш да вдигнеш повече километри ще ти тярбва повече мощност не обороти защото във формулата за въздушното съпротивление скоростта е на квадрат което означава че за преодоляване на малко по голямо въздушно съпротивление е доста повече мощност.
                              Най просто казано дълга 5-та се слага обикновено на колите които си удрят прекъсвача на 5-та за да не се преебе мотора за да може да се разтовари, не за икономия

                              И едно допълнение от мен : Клегата Новачев много правилно е обяснил за мощноста и въздушното съпротивление , но тук не са важни конските сили , а нютон метрите (въртящ момент) Затова дизел със 136 к.с. и мисля около 300 Nm (не съм сигурен) има 6-та, а бензин със 155 коня и около190 Nm няма 6-та скорост. От този въртящ момент е и голямата теглилна мощност и икономията на дизеловите ДВГ-та, затова няма и бензинови камиони.
                              Last edited by Доко; d.m.y г., 20:22.

                              Comment

                              Working...
                              X